Praca w księgowości kojarzy się przede wszystkim z sektorem prywatnym, z biurami rachunkowymi, ewentualnie instytucjami finansowymi jak banki. Czy istnieje opcja pracy w tak zwanej budżetówce będąc księgowym?
Wydawać by się mogło, iż ubiegać się o pracę w państwowym lub samorządowym urzędzie może tylko absolwent administracji, prawnik,. Tymczasem w ofertach zatrudnienia pojawiają się także stanowiska związane z księgowością. Każdy urząd prowadzi własną księgowość, a niektóre z urzędów rozszerzoną o pobierane opłaty od mieszkańców. Ponadto nie można zapominać o urzędach skarbowych.
Szukając pracy jako młodszy księgowy warto przeglądać zakładki stron www urzędów, na których to dostępne są ogłoszenia rekrutacyjne. Niestety rzadko urzędy swoje ogłoszenia zamieszczają w innych portalach ogłoszeniowych czy w prasie. Z racji przepisów są to konkursy, zwykle wieloetapowe. Teczka dokumentów jakie musimy dostarczyć to standardowy komplet, czasem wymogi zobowiązują do przedstawienia życiorysu pisanego odręcznie, czy też referencji z innej instytucji państwowej.
Praca młodszego księgowego w urzędzie może okazać się posadą rozwojową, bowiem w ramach działu możliwy jest awans zawodowy.
1 Komentarz
Kasia44
praca w urzędzie jest całkiem dobrą posadą, warto podjąć takie zatrudnienie.