Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Młodszy księgowy
Miejsce pracy: Starogard Gdański
Ogłoszenie o naborze Nr 116316

Warunki pracy


  • praca administracyjno - biurowa w systemie codziennym od pon. do pt. w godz. 7:30 – 15:30, z możliwością wystąpienia konieczności pracy w godzinach nadliczbowych, za pracę z tytułu nadgodzin pracownik (członek korpusu służby cywilnej) odbiera czas wolny w tym samym wymiarze;

  • wykonywanie obowiązków służbowych wiąże się ze stosunkowo częstym działaniem pod presją czasu,

  • stanowisko pracy znajduje się na parterze w budynku bez windy,

  • uciążliwe warunki pracy mogą wiązać się z wykonywaniem zadań poza normalnymi godzinami pracy, w związku z koniecznością należytego funkcjonowania Komendy,

  • narzędziem pracy jest komputer,

  • istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po kompleksie budynków Komendy w ramach realizowania zadań na stanowisku pracy młodszy księgowy.

Zakres zadań

  • prowadzi obrót gotówkowy w jednostce (KASJER),
  • sporządza listy płac, kompletuje dokumentację niezbędną do wypłaty równoważników i ekwiwalentów,
  • rozlicza delegacje służbowe,
  • prowadzi rozliczenie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym, obsługuje system Płatnik/ Platformę Usług Elektronicznych ZUS,
  • analizuje budżet z zakresu polityki płacowej tj. uposażeń, płac i innych należności pracowniczych,
  • sporządza sprawozdawczość z zakresu płac,
  • sprawdza pod względem formalno-rachunkowym dokumenty zakupu i sprzedaży,
  • księguje w systemie księgowym dokumenty zakupu i sprzedaży,
  • realizuje polecenia przelewów w elektronicznym systemie bankowym.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego na stanowisku administracyjno - biurowym
  • znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office, poczty elektronicznej,
  • znajomość obsługi programu Płatnik,
  • znajomość zagadnień z zakresu: ustawy o służbie cywilnje, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o podatku dochodwym od osób fizycznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
  • posiadanie nieposzlakowanej opinii,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie w jednostkach budżetowych,
  • znajomość obsługi komputera w zakresie elektronicznego zarządzania dokumentacją,
  • znajomość zagadnień z zakresu ustawy o rachunkowości oraz ustawy o finansach publicznych
  • sumienność, terminowość, dyspozycyjność,
  • umiejętność pracy pod presją czasu.